Petua Elak Rambut Cepat Beruban

Kebanyakan orang Asia berambut hitam, lagi hitam lagi nampak berseri. Tetapi apabila tumbuh uban samada ketika remaja atau tua, anda kelihatan lebih tua dari usia.Bagaimanapun, ada juga individu yang mempunyai rambut hitam walaupun dalam usia emas.

Petuanya ialah:

Ambil segenggam biji betik (banyak pun tak apa) yg sudah masak. Kemudia jemur biji betik tersebut.
Biji betik yg kering digoreng tanpa menggunakan minyak sampai hangus. Selepas itu, tumbuk sampai lumat sebelum dimasak dgn semangkuk santan pekat hingga menjadi minyak. Minyak inilah yg boleh digunakan sebagai minyak rambut seharian. InsyaAllah mujarab.

10 thoughts on “Petua Elak Rambut Cepat Beruban

  1. mak ai…16 tahun….stress lebih2 ke ni?…hai nida..nak kupas papaya pun malas ni
    ni lagi nak rebus daun lah ..he he

    kalau gugur lak camne?

  2. ek ele, petua rambut gugur ade kat blog aku, actually dulu aku pun rambut byk gugur.. jadi mak aku bagi la petua2, dan ada gak yang kenkawan bg, aku cuba jgk semuanya, tk tahu mana satu yg mujarab..he he…tp bagus jgk rambut aku dah tk gugur lagi…

    dan kalau ko tk nak rambut beruban cepat, boleh taruh santan + kunyit kat rambut sbelum cuci..

  3. paling simple beb, suami sya dah umur 51 thn.. sya dah 41 thn. tp rambut suami sya takde uban langsung pn.. rutin hariannya bla mandi dia gunakn sabun dettol utk mandi dan bhgian kepala plak tak kira syampo apa dia akan pakai, tpi slepas tu dia akan guna kn sbun dettol tu smula utk kplanya dan bilas.. hbis crita.. dri muda e2lah yg dia gunakn.. tak cya? blh tgok rmbut dia sndri.

  4. Betul ke dettol boleh elakkan rambut beruban? Trial and tested? kalau camtu i nak pergi farmasi beli sabun dettol. Nanti i update you ya.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s