Bagaimana mengenali jenis gemuk?

Kegemukan adalah dimana berat badan kita melebihi 20 peratus beratus ideal. Ini berlaku disebabkan kalori yg masuk kedalam badan kita melebihi kalori yang diperlukan. Maka akan penyebabkan berlaku pengumpulan lemak dibahagian bahagian tertentu badan.

Kegemukan individu boleh dikategorikan kepada 3 jenis iaitu :-

GEMUK AIR dan GEMUK ANGIN
– Picit bahagian lengan tangan, anda akan merasai lengan tangan mengelambir dan lembik.

GEMUK DAGING – Picit bahagian lengan tangan, anda akan merasa pejal dan padat.

Gemuk air dan Gemuk angin mudah untuk turun berat badan tetapi Gemuk Daging mengambil sedikit masa untuk turun. Gemuk Daging berpunca dari lemak yang berkumpul menjadi tepu dan bergumpal bersama daging.


Rahsia Kuruskan Badan, info lanjut, KLIK SINI


Panduan Diet Dan Langsing. info lanjut, sila KLIK SINI.

13 thoughts on “Bagaimana mengenali jenis gemuk?

  1. hi..masalah saya adalah kebuncitan pada perut saya..saya tidak dapat kencing dengan lawas..disebabkan demikian saya merasakan perut saya semakin besar dan penuh dengan air..macam mana ye?

  2. kalu korg gemuk air caranya mcm ni kau jgnlah minum air byk2 sehari cukuplah stgh cawan,kalau gemuk angin kau jgn selalu g mkn angin ataupun jgn simpan pam angin kat umah

  3. huhu . kalo nak kurus kita exercise je la ye. pastu jaga makan. kurangkan makanan with saturated fat. kalo nak masak guna minyak pun , gunalah olive oil. olive oil boleh mengurangkan masalah cholestrol. exercise merupakan cara yg paling berkesan untuk kurus . bukan yg gemuk saje yg kene exercise , yg kurus pon sama. tak smestinye kite kurus bdn kita dah cantik . kite kene tone up badan kite jugak apebila melakukan weightlifting. saye pon tkde la terer sangat . hehe

  4. bodoh betul la `gemuk sedang berkata`kesian dia buat lawak bodoh…dah la gemuk…org bg ideal yg elok ni tdk…pa pa pun thanx sbb bru la tu saya ni dalam kategori mana…he..he

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s