Pura-pura puas

SEORANG wanita berusia 20-an dan baru setahun berkahwin mengadu tidak pernah kenal erti klimaks hingga terpaksa berpura-pura demi memuaskan suami. Apa yang berlaku sebenarnya?

Tindak balas rangsangan seksual wanita tidak sama dengan lelaki dan berbeza juga antara sesama wanita.

Jika wanita yang menghayati rangsangan seksual tidak sampai ke kemuncak rangsangan, dia tidak rasa apa-apa perubahan kepada dirinya, menyebabkan dia berlakon atau berpura-pura seperti wanita yang mencapai klimaks, mengikut kefahamannya.

Mengikut kajian rambang yang pernah dilakukan di negara membangun, 25 peratus (%) wanita berpura-pura mencapai klimaks dan saya pasti bilangan wanita Malaysia mungkin lebih daripada itu dan perlakuan itu bukan luar biasa!

Secara semula jadi, apabila wanita mengalami rangsangan seksual, anggota kelaminnya bergelora dan bahagian yang sensitif kepada sentuhan seperti bibir besar, bibir kecil, klitoris dan bahagian antara bibir kecil atau ‘vestibule’ (semua ini dikenali sebagai ‘vulva’) dan bahagian atas faraj (yang mengandungi G-spot) turut terangsang apabila tersentuh.

Apabila sentuhan itu sangat merangsangkan, wanita itu sampai ke kemuncak rangsangan, yang mana bahagian pembukaan faraj mencengkam, bahagian dalam faraj mengembang dan serviks menurun di penghujung faraj dan bergetar.

Proses ini berlaku sekelip mata dan jika wanita itu berkehendakkan rangsangan diteruskan, dia akan mencapai klimaks sama untuk beberapa kali atau ia terhenti dengan keadaan wanita itu rasa puas.

Ada kalanya rangsangan G-spot membawa kepada ejakulasi untuk wanita itu dan ia mungkin keluar secara pancutan atau meleleh.

Jika wanita itu mencengkam otot lantai pelvis (otot kemut) ketika dia berasa seperti hendak kencing (sebenarnya perasaan awal klimaks), ejakulasi tidak berlaku atau cecair pekat keluar secara meleleh.

Mungkin untuk peringkat permulaan, anda perlu kenali anggota kelamin anda. Ketahui mengenai klitoris, bibir kecil dan besar, vestibule, pembukaan faraj dan bahagian antara lubang kencing dengan lubang najis (bahagian yang dikenali sebagai perinium).

Sentuh dan ketahui perasaan yang dirasai supaya anda dapat mengenali perasaan yang memberahikan supaya dapat memberi tumpuan kepada perasaan itu apabila dirangsang oleh pasangan ketika bersetubuh supaya mudah mencapai klimaks.

Jika anda rasa geli untuk menyentuh anggota kelamin atau rasa anggota kelamin anda hodoh atau pelik untuk menyentuhnya, anda tidak dapat menghayati keseronokan dan keghairahan menyentuh anggota seksual itu kerana perasaan negatif itu.

Apabila anda mula mengenali anggota kelamin, vulva dan selesa dengan sentuhan yang dilakukan, anggota itu menjadi sensitif kepada sentuhan dan mudah berinteraksi ketika bersetubuh dengan pasangan.

Apabila anda mula menghayati ‘vulva consciousness’, anda boleh beri tumpuan kepada sentuhan yang diberi pasangan anda kepada bahagian itu dan memandu pasangan untuk meningkatkan rangsangan melalui dayungan dan geselan, mudah anda mencapai klimaks.

Sebilangan besar wanita mendapati posisi wanita di atas lebih memberangsangkan dan memudahkan mencapai klimaks kerana dia memandu gerakan yang merangsang anggota kelamin yang sensitif.

Ini sedikit tips untuk mempunyai vulva yang sensitif dan segar supaya mudah mencapai klimaks:

Sememangnya vulva wanita sangat sensitif dan bertindak balas kepada sentuhan. Lakukan sentuhan pada vulva anda setiap kali selesai mandi dengan menggunakan krim pelembap sesuai.

Saya syorkan anda gunakan krim yang dirumus khusus untuk kesegaran dan keintiman anggota sulit wanita yang mengandungi beberapa herba dan membantu meningkatkan sensitiviti dan kesegaran, selain melembutkan dan melindungi anggota itu daripada kuman, kulat dan virus.

Krim perapi vulva yang mempunyai aroma feminin ala ketimuran ini dapat meningkatkan perasaan dan tindak balas rangsangan jika dipakai setiap kali selepas mandi atau membersihkan vulva.

Sumber~ Metro Ahad

5 thoughts on “Pura-pura puas

  1. Masa kecil dulu aku selalu melihat anjing menengek,dengan lidah nya terjulor keluar-dah tentu sedap ya.walau pun kawan aku ali baru 12 tahun benda nya boleh naik sampai 4.5 ins,boleh menimbang sebiji kelapa tua ,mungkin dia memakan bijian hutan-masa tu.dia amat gemar memugut dan makan.

    Ada juga aku dengar orang menengek anjing bunyi ‘nyiok nyiok’ dlm semak – dengar cerita sedap kemut nya-berkemungkinan hisapan graviti kedalaman serta suasana kepanasan-itu sebab nya manusia suka benda panas dimakan sebelum main,…lagi pun kemut akan berkurangan bila dah melahirkan anak,itu lah sebab Pak tua pun cari anak dara-original …atau tidak(kalau original leceh sikit-sebab nak pecah dulu le-partner kesakitan le…cuma one side dapat keseronokan malam )…atau dah hilang dara tapi belum beranak-memang ada rasa nya-banyak perbezaan nya dlm keseronokan – permainan malam itu-benda original ketat -memberangsangkan lagi atau yg longgar itu akan hilang ‘syok nya’ ,ras nak nak cepat lari aje……

    Ada juga aku lihat mem mat salleh buat adengan2 dgn anjing ,anjing pun pandai sebelum menenggek dia jilat muka tetek dan kelentek sepuas2 nya sebelum menenggek,tentu seronok benda panjang kerekot masok dlm terowong gelap malam itu.(adoi teringat aku cara dia menenggek ikut belakang).

    Kawan aku mat kerbau memang terror masa dulu,kalau dua tiga orang sekali gus tak ada hal,sebab dia boleh control ayer mani nya keluar-bila2 masa dia kehendaki (dia ada bagi petuanya pada man,man dah terai memang menjadi..tetapi dia tak nak bagi resepi kat aku..dah puas merayu).

    lain pula si ali ,dulu dia memang teror macam mat,tetapi semenjak dia terkena VD urat saraf nya terganggu,dia hanya boleh tahan 4 minit aje.

    Pisikologi dan saikologi juga boleh menyebab kurang nya atau menurun nya kemahuan sex,termasok pasangan tidak sefahaman,berpenyakit,pemakanan ,hutang,susah hati,…..

  2. Bila kita tidak dapat kepuasan kita kena berbicang dgn “sporting partner kita”,menahan -berdiam diri -berlakun puas drp keinginan tidak puas bukan cara nya,itu lah sebab nya hingga terjadi nya kes2 yg tidak sedap didengari-hingga ada yang sanggup mencari diluar dan belaku nya berbagai masaalah. KITA HIDUP DI ALAF BARU benar dan nyata.

    Kawan aku mengidap ganggu urat saraf, dia hanya dapat memain kan peranan nya,hanya dalam 3 minit ajo-ayer mani nya akan terpancut keluar tampa dapat dikawal nya. isteri nya betul2 terkilan tiada kepuasan.

    Kini dia pulih bergembira-tersenyum lebar-dapat aku bayang dgn wajah yg berseri2,tak makan sehari pun tak pa agak nya—Kata kawan aku
    dia mengunakan tektik menjilat muka hidung teliga badan pusat hingga memasukan lidahnya ke dalam anu nya,kelentik nya di picit dan di gelintir serta di jilat dan di hisap dgn slow and steady, kemudian baru lah dimasukan ” abang” kesayangan nya
    ke dalam terowong gelap gulita itu, sekejap 1-2 minit -di cabutkan di gantikan dgn jari telunjuk,kemudi di susul balik hingga pasangan nya terasa kenikmatan tak terhingga hingga terasa ayer pancutan pasangan terkeluar,lepas itu baru lah dia memainkan peranan untok menutup tirai nya….KALAU TAK MAMPU TAHAN LAMA BAGI KEPUASAN DULU..”MAIN MAIN” CARA TERMAMPU..BILA DAH RASA MEMBER PUAS BARU LAH..LEPAS..JGN RASA SYOK SENDIRI AJA….MEMBER MERANA….

  3. kadang kadang aku dah rasa macam nak muntah ….. lihat post post yang terlalu daring ni ….. cukup cukup lah tu …. semua orang dah tahu.Kita ni …orang islam,bersopan santunlah sikit.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s