Akhil Hayy – Waheeda selamat bernikah

Akhil Hayy

Waheeda

Penceramah bebas dan hos terkenal, Akhil Hayy bernikah dengan Nor Wahidah Abdul Wahab atau Waheeda, 30, pagi ini di Masjid Jamek Ar-Rahimah Kuala Kubu Baru, Selangor.

Dua anaknya, Siti Numaisarah, 12 dan Muhd. Sharif Hidayatullah, 11, turut hadir pada majlis itu.

Mereka berdua memberitahu; “Kami gembira ayah berkahwin dengan auntie Wawa.”

Perkahwinan Akhil Hayy-Waheeda
Kedua-dua pasangan berkenaan dinikahkan oleh Pendaftar Nikah, Cerai dan Rujuk Hulu Selangor , Ustaz Zulkhairi Zaid.

Hantaran senaskah al-Quran dan mas kahwin sebanyak RM80.

Foto The Star oleh NORAFIFI EHSAN

————————————-

Selamat Pengantin Baru ustaz Akhil – Waheeda. Semoga berbahagia ke anak cucu…


Rahsia Doa Pengasih. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Rahsia Isteri Hebat. Nak tau, sila klik sini


Kamasutra Bergambar Melayu, sila klik sini

70 thoughts on “Akhil Hayy – Waheeda selamat bernikah

  1. Alhamdulillah dah selamat berkahwin pun baguslah. Bina masjid ni bagus tapi alangkah bagus kalau masjid yg no 1 dikekalkan tapi masijid no 1 tak mahu kongsi apa nak buat.

    Moga Akhil+Waheed bahagia dan bekas isteri dia juga tak diabaikan serta anak anak.

    Dah tua nanti bila anak anak dah besar sejuk la tu.

    Cayalah sama lu Akhil. Gua respek lu.

  2. mmm…rasanya yang no. 1 dah bagi izin kat ustaz utk tambah lagi satu tapi mungkin waheeda yang takmo bermadu…..

  3. kpd akhill hay,selamat pengantin baru bersama waheeda.tapi ingat,isteri pertama jangan dilupakan nafkahnya.kpd waheeda pula.adakah anada seorang perampas suami orang

  4. tahniah la diucapkan..kepada Maiza..jangan bersedih lagi..hidup mesti diteruskan..Allah lebih maha mengetahui akan sesuatu..saya tetap menyokongmu Maiza..

  5. Alhamduluillah…baguslah tu dah terhindar satu fitnah melanda mereka…mmg la maiza sedih…mana isteri nak dimadukan. Kebanyakkan isteri no 2 mmg bersedia dimadukan no1 mmg tak nak kalau boleh “langkah mayat aku dulu” kan. Tapi walau apapun tahniah…moga rumahtangga yang dibina ni jgnlah dilanda badai mcam yang pertama…Ambil lah ikhtibar dgn apa yang berlaku…

    Mungkin No1 boleh lagi disambung…kalau rela….setiap kesalahan dan kesilapan boleh lagi diperbetulkan jika hati mahu melakukannya….sama ada sanggup ke tidak…Hati perempuan ni penuh cemburu…sbb hati masih lagi ada rasa sayang…cuma itu lah tiada siapa yang sanggup berkongsi kasih dan sanggup melihat suami berada disisi orang lain…Tapi suami adalah pinjaman kan…kalau diikutkan hati nak buat rantai sebesar2 alam…tapi kita dah tak boleh menolak takdir..sapa kita nak mengubah ketentuannya…Dialah Maha Mengetahui kronologi kehidupan kita..Ye tak????

  6. Inilah lumrah kehidupan..
    maaf..tiada niat menunding jari kepada sesiapa..
    hanya menginsafi kejadian dan takdir..
    Pedih hati insan yg bergelar seorang isteri yg akan dimadukan takkan kita rasa selagi kita tak mengalaminya..
    once u feel it then u know how hard it is..
    u akan sanggup utk hidup sendiri,berdikari & survive for u & anak2..i’ve gone thru all this..
    keep up yr hardwork maiza..once u make a decision,face it wit brave heart..jaga lah maruah sebagai seorang wanita muslimah,didiklah anak dengan baik. InsyaAllah..Tuhan sentiasa mendengar doa umatnya yg teraniaya…
    Wassalam…

  7. jodoh,pertemuan,ajal dan maut semua ketentuan tuhan…
    smoga ustaz akhil n waheeda berbahagia hingga ke ank cucu..wat kak maiza aggap la ni 1 dugaan,smoga dpertemukan dgn insan yg lebih baik…

  8. MENYAMPAH SGT dengan Waheeda wasini wasana nih!!
    mmg takkan suka dia sampai bila2 dahh…!!
    mmg sesuai sgt la dgn Ustaz yg berlagak je alim…
    tapi hampehhh..!!! ppeerrghhhh…!!
    kami satu opis tak abis2 dok ngutuk dua ekor ni hari nih…hahahhaha…!!

  9. Apa pun yang terjadi..berjalanlah tanpa henti kak Maiza…Sesungguhnya Allah mengetahui pada setiap yang terjadi…Peace No War…Takut saya nak kawen lau dah status ustaz pun macam ni…

  10. ustaz ni .. kalau kawin pun .. bagilah contoh yang baik sikit .. siap cium cium lagi .Ni mesti ustaz romantik ..kesian anak anak tengok bapak cium bini baru .. entahlah ..

  11. ustaz ni tak peka langsung dengan hati dan perasaan anak2 dan bekas isteri. kot ye pun dan peluk cium tak payah lah nak tunjuk2 sangat depan orang ramai…. apa pun firasat seorang isteri tu benar…

    • boleh je..

      entahla…sy jd benci pulak ngan waheeda ni..mmg menympah terus!!!x per..allah 2 mha adil…membina kebahagiaan di atas kesakitan n kekecewaan owg lain xkan kekal lma…lau die berani rmpas hak owg, 1 msa owg pulak rmpas hak die…tgk muka ank2 maiza pun tau..ank mne ske ibunya dperlakukan spt itu..anak2 juga pndai menilaila..dpt2 hdup tpisah ngan adk bradik yg lain..tkut t ank2 jd pendendam pulak..

  12. Tu la..bolehje…I feel so fed-up dgn ustaz nih…
    Tapi kita kena selalu ingat…dalam Al-Quran pernah bermaktub… Lelaki yg baik adalah untuk pompuan yang baik…dan begitulah sebaliknya..

    So, kalu dah ustaz yg kita respect macam ni pon..boleh buat lagu tu…maknanya tahu lah setakat sebenarnya maruah di Wahida tu pon…
    mmg elok sgt la tu..dua org tu kawin…sama2 merenyam!! ceehhhh… meluat lak rasanya.. adegan cium2 nih…macam la dia sorang je ada bini…peehh!!

  13. huhu, cik puan2 kita marah betui kat ostad seorng nii no? Berbaik sangka la, moga jodoh mrk berkekalan. Cium mencium semasa upacara akad nikah nii mmg agak biasa dan jurugambar sememangnya mmg “ligan” ambik shot2 yg sensasi. Ia berlaku secara spontan.

    Apapun, mamat nasyid or so called ostad ni semakin kawan agak sceptic dgn label ostad nya sejak beliau berceramah diatas pentas politik.

  14. bahagiakah perkahwinan yang dibina atas kehancuran dan kesedihan orang lain. perkahwinan yang lama dibina dan dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah hancur kerana seorang wanita asing yang datang tanpa diundang. apakah nilai yang baik untuk ditunjukkan pada anak-anak?????

  15. dulu ya sangat nafikan sampai wahida ugut-ugutla.kami tak respect langsung dgn. u all.insyaAllah Maiza jgn. bersedih sbb Allah sebenarnya ingin memberi lebih kebahgian hakiki pada u. wahida gedik!! memang sesuai ngan akil hai hai tu

  16. kerana engkau isteri, hidup ini tak semudah apa yang dijanjikan, apa yang kita janjikan…kepada isteri yang ditinggalkan diharap dapat melalui hidup ini dengan hati yang tabah. Orang yang memberikan kita kesakitan itu anggaplah ia sebagai satu cabaran untuk menjadikan kita lebih kuat dan tabah untuk menghadapi cabaran yang mendatang. Jangan menyesal dengan apa yang terlepas dari tangan kita sebaliknya bersyukur dengan apa yang kita ada.

  17. Salam kawan2…

    Biarlah.Bersyukurlah mereka dah berumahtangga…daripada berahsia dan menjadi sangkaan buruk pada semua…kita juga yang berdosa. Doalah moga rumahtangga mereka bahagia..kita pun dapat pahala…Apa yang berlaku baik atau buruknya perlakuan mereka hanya Allah saja yang boleh mengadili mereka… Lagipun kita tak tahu apa yang berlaku dalam kain atau luar kain orang…Lagipun kita hanya memerhati, mendengar dan menerima khabaran…Hanya orang yang terlibat yang tahu baik buruknya sesuatu perkara…Kalau salah sekalipun, takkan Allah akan melepaskan perbuatan begitu sahaja…Akan ada pembalasan di akhirat mahupun di dunia…

    Bagi Maiza ini merupakan ketentuan yang Allah berikan baginya mungkin ini ada rahsia yang Allah janjikan yang lebih baik untuknya.

    Maiza sama situasi dengan kakak saya walaupun tahu dirinya telah dikhianati tapi sampai sekarang bekas suaminya menjadi kawan baiknya…kira sakit hati mmg rasa nak je kerat leher…Tapi fikirlah kebaikan disebaliknya malah bekas suaminya masih menyayanginya sampai sekarang.Dan isteri baru suaminya pun baik dengan kakak juga dgn keluarga kami….Redhalah atas kesilapan yang lalu. Cuma jgnlah diulangi perkara dulu…

  18. jika hari ini kebahagiaan kita adalah atas air mata insan lain, tidak mustahil suatu hari nanti kita juga aakan mengalami nasib yang sama..

  19. salam..
    untuk ape tlalu emosi mluahkan pendapat.
    sedangkan kita xtahu pokok pangkal pmasalahn seseorang..
    jgn tlalu yakin mluahkan pendapat dan perasaan..
    sbb takut menjadi fitnah.
    perkahwinan kan satu pkerjaan yg mulia..
    knp sibuk mmpertikaikan hak org yg sudah sah sbg suami isteri untuk berpeluk cium…
    mereka sudah sah antara satu sama lain.
    cuba fkirkan masalah ummah kita skrang..
    soal pakaian tak cukup kain, pgaulan bebas antara lelaki dan prempuan, dll..
    lebih baik kita tepuk dada, dan tanya iman sendiri…
    siapa kita untuk menghukum org lain.
    sedarlah bhwa kita juga manusia kerdil di bumi Allah ni.
    soal ustaz dan waheeda, dia tahu hukum hakam dalam agama, dan pasti dia pn tahu apa yg dibuatnya..
    dulu msa datuk ct dan datuk k,
    rita dan aidil, ac mizal dan amelia rosnaida, bayak jugak pihak yg bg komen negatif dan membangkang.
    tp jodoh tu kan di tangan Allah…
    Dia tahu apa yg tbaik untuk hambaNya.
    bg maiza, ini adalah dugaan untuk menguji keimanan..
    yg pasti kita doakan kebahagiaan untuk ustaz akhil, waheeda n maiza…
    smoga apa yg blaku ni tidak mmbuat mereka jauh dr Allah…

  20. alhmdllh…..selamat di ijabkabul kan…semoga anda bahagia hingga akhir hayat…binalah hidup baru,kuburkan kenangan semalam..ambillah iktibar dari apa yang berlaku..semoga hidup anda diberkati…pada yang terinaya bersabarlah…ini satu ujian untuk anda..tuhan maha besar…aminnnn.

  21. agree with sofea
    perosak rumah tangga ??
    Siapa salah..entah lah… kalau yang bergelar ustaz boleh berperangi semedikian bila… apa nak jadi

  22. Salam……….
    Setahu saya…..ustaz tak balas sms maiza……
    tak balik 3 bulan….dalam internet…ade pulak citer dating ngan waheeda….

    tapi nak bgth la kat sumeeeee org yg tak tahu….
    isteri ni Allah mmag bagi magik yg tahu tentang suami…tak nak tahu pun tahuuuu je….

    klau tak caya…ikut gerak hati….tapi kalau tak de gerak hati….jangan sengaja cari bukti suami curang…nanti Allah bg betul2….huhuhuhu

    jd….oghe laki ning…dok soh nok susuk perangai huduh la……..tahu……jange sampai tak masuk syurga…buat amalan banyak….doso pung banyok….tak tentu lagi…

    kalau nak kawin….bgth la isteri….kalau kena marah….nasiblah…..huhuhu,beraning buak…beraning la tanggung.

    betuL????

    maiza pun dah sanggup madu….tapi akil ngok ngek ni dok bg jawapang……rasa2 ngape ek? waheeda ko tak mau….?

    akil………..
    Nasi dah jadi bubur….
    Hang jagalah hati anak2. jaga kebajikan mereka….kesian depa…..

    akil
    ok….dah kawin….moga semakin mantap iman….
    ko buat perangai gile ni….sume org nak SUMPAH ko tau….

    waheeda…..
    ko ni sengal tau…..
    memang sengal sangat….
    aku dah th nak kata apo…….

    jgn kacau maiza lagi….
    jgn ko pk maiza nak rampas laki ko pulak…..
    sebab ko rampas laki dia kan?
    Allah tu Maha Adil….
    ko tunggu lah….balasan untuk ko….
    aku bukan cakap tipu2….
    ko tunggu….biar ko tahu….
    Allah bg cash tau la ni…
    aku tak sabar nak tunggu……..
    huhu

  23. salam…
    ni la yang maleh ni… ustaz gian nak kawen… pompuang gatal nak laki owang…

    pakai ja tudung panjang, maruah ntah campak kat mana… nafsu ja lebih! kalau pandai pk tak kan la berani kuar dating ngan laki orang! alah tunjuk alim la korang belakang macam ntahapaapantah… patutlah byk org betudung ni kantaoi… tup tup anak buang dalam tandas… entahlah… astagfirullah…

  24. selamat pengantin baru…ustaz jgn lupakan ank2…
    buat akak maiza bina hidup baru dgn lebih ceria, dan bersemangat..lupakan kenangan semlm ,jadikan sebgi pedoman..moga hidup lebih tabah dan sabar…

  25. EM EM LA….
    muka anak akil tu muka gembira ke?
    suka mak dia kecewa….ayah je bahgia???
    macam tak logik jek……….
    lu……pk…….la……sendrik!!!!

  26. salam…

    sedihnye bc komen2 ni… takut pon ade… sbb suami sndiri pon x taula ape ceritanye… tanda2 dah ada… bukti pon dah jumpe.. tp bile tanye x ngaku pule…adeje alasannye..

    sy tau perasaan kak maiza klu mmg benar2 die teraniaya… perasaan skit sgt2 bile org yg kite paling percaya, rupenye ade org lain di belakang kite..bkn sengaja nak siasat aktiviti suami…tp, firasat yg Allah bg tu ade je…satu persatu persoalan terungkai..

    berserahjelah pd Allah. klu ditakdirkan kehilangannya, moga2 Allah gantikan dgn yg lbh baik.

  27. takdir memang kita x buleh lawan…si waheeda bongok sengal gatal pepet ni….mmg terang2 perampas…kalu ikut hati mau je sula.maksiat dah tentu tu…gaya cium peluk tu mcm biase je ari2..astaghfirullah….kpd kak maiza, jgn bersedih kuatkan semangatmu..aku tau,allah maha agung dan moga2 dipertemukan dgn org yg jauh lebih baik dan penyayang…bukan mc hantu setan akhii hai hai bengong tu..allah pasti balas cash!!!

  28. Nmpak tua lak c Waheeda ni..lg nmpk mude jande c Akhil ni..anyway..hope dorang bahgiala sampai bile2..jgn separuh jalan, suddahhhhh……

    • kalau awak rasa awak betul sangat………

      awak bgthlah sume org hal yg sebenarnya….

      sudah lah…

      pandai nak nasihat je lebih….

      sembunyi hal sebenar….org yg duk kutuk ni….ikut apa yg dia tahu jah…..

      dia tahu akil dating tepi pantai
      dia tahu akil tgk wayang tengah malam
      tu je yg tahu….sakit hati tak…..
      kot tahu maiza jahat ke….
      maiza dah nusyuz ke
      maiza tak jaga anak ke lain la

      umah maiza dia tak balik
      tapi kata pi jihad…dah biasa kena tinggal…
      dulu mmg di tinggal…jihad….la ni tinggal maiza tapi duk buat maksiat ngan wahida dah tak jihad looooooo

      nak cakap hal jihad ingat2 dulu….
      nak kait hal dulu dngn la ni….
      dulu mmg akil jihad
      la ni tak jihad lagi dah
      jihad sikit maksiat byk yg dia buat
      tu yg sume org tahu
      dia sembunyi yg sebenar kannnnnnnnnn

      akil kata maiza degil
      dia terpaksa bekerja la…..
      bukan degil

      akil pun degil
      tak balik umah
      keluar tgk wayang dgn wahida
      tengah malam tau
      elok ke anak dara la kot….keluar tgh malam
      nak banding maiza jaga anak 6 org kat umah

      malam2 kat tepi pantai….
      anak dara solehah ke???
      blh pk la
      anak dara ke tidak tu…
      wanita solehah duk umah….
      jaga maruah
      ni………
      duk kat tepi pantai

      yeeeeeeee
      ade kawan
      tgk tak pakaian kawan2 dia tu????

      ye ke anak dara solehah yg didambakan akil tu
      heeeeeeeeeee

      dgr2…kat kolej dulu pun perangai lagu ni juga

      dah la akil….
      ko buang tebiat…baik hati2….
      ingatkan jah

  29. ngengade je waheeda tu! sundal ntah pape ntah! eee…aku benci perempuan perampas!!! anti sesangat! kesian kak maiza tue…

  30. tahniah kpd ustaz akhil dan waheeda….

    semakin byk kutukan mereka, semakin byk pahala yg anda terima…

    dunia hanyalah jambatan, tebalkan telinga….kumpulkan pahala byk2 dgn cacian dan umpatan mereka…

  31. soalan utk semua??

    kenapa harus di pggl ustaz akhil ????
    kerana dia mengajar agama,,

    klu gitu ramai lah ustaz kat cni ,,or semua bapak muslim pun jadi ustaz kerena mengajar anak2,,atau yg bertekak kat kedai kopi berlainan pendapat ,,bolekah kita pggl mereka ustaz,,

    atau ustaz tu perlu pengitirafan dari pihak berkuasa,seperti,ustaz sekolah,,

    sekurangnya seseorg ustaz itu misti memperlajari ugama dari sesuatu tempat yg diitiraf seperti universit kah,,maktab guru , Mesir,Jordan..

    cukupkah seseorg yg just mempamerkan diri di peti kaca TV mengajar amalan baik itu di pggl ustaz,,,

    soalan utk persatuan Ulama Malaysia,dikalangan mereka,,ader tak yg memanggil Akil ustaz,,???

    ????

  32. oh ya,,soalan itu tiada kaitan dgn dia kawin,,

    kalau dia di TV kita pggl ustaz,,kat luat kita pggl ustaz jugaK???

    klu seseorg tu berlakun sebagai pencuri,,so kita anggap dia pencuri di luar ke??

    cam maner pulak dgn pelakon mualaf dalam Gerak Khas yg jadi polis di TV tapi di tuduh mencuri buku,,

  33. ustaz hanya mereka yg berada di malaysia, di negara arab xade pun ustaz nie.

    mcm mufti, di malaysia ada 13 mufti, negara arab yang melaksanakan hudud dan qisas pun ada 1 mufti. hebatnya malaysia di negara dunia “sekular”

    • suka atau tidak, itu hak anda

      tetapi anda tidak berhak utk mengatakan dia perampas dan suruh buang tudung. berapa ramai isteri yang kematian suami, tetapi saya tidak pernah mendengar malaikat maut itu adalah perampas….

      tudung itu adalah syariat yg diperintahkan dalam islam, sekiranya wahida membuang tudung, maka akan timbul fitnah dan godaan pada lelaki. itu perintah wajib yang di laksanakan kpd seluruh muslimat yang beriman pada allah dan hari akhirat. soal aurat adalah hubungan dia dgn allah, tiada kaitan dengan anda pun, bukan dia minta duit anda utk membeli tudung, kan…?

      biar dia, jgn di hina, jgn di keji. kita pun bukannya maaksum. kita hanyalah manusia biasa yang tidak lepas dari salah dan dosa.

    • erin…

      sbr yek..nwk btenang..ikutkan sume istri x suke ada pompuan merampas istri owg ni..kta x leh nk slhkan waheeda jer..akhil 2 pun slh gak..tinggal ank bini..dlu msa kuar dlm tv melodi ckp mcm2..x da hubunganla, apela tp pas hbis tempoh edah cerai jer trus nikah bru..aku x stuju dgn akhil n waheeda ni..mmg kta sume manusia biasa, tp berindak biarla pkai akal..jgn pkai hawa nafsu..lau btul maiza 2 istri x baik kpn ada ank smpai 5 n lau dlu sanggup ssh sng..tp bla da jumpa wanita lain,sume 2 da ilang da..cian pd ank2 hdup berpisah dr ibu..aku pham sgt2 ati seorang wanita mcm maiza ni coz aku hmpir2 gak jd mcm ni…mujurla doa x pnh ptus dr yg mha asa selamatkan umahtangga…kta owg pompuan bleh memaafkan tp melupakan tidak sme skali..cian maiza..

  34. kesian pulak tengok waheeda.

    Dia terlalu kecil berbanding takdir. Orang kata jodoh maut ditangan tuhan.

    Tapi ramai pulak yang mempersoalkan pasal jodoh ni.

    • ko pk jodoh je
      jodoh maiza yg wahida kucar kacir kan

      ko ni otak tak logik

      org sebenarnya tak marah lah kalau akil tu kawen elok2 ngan wahida….maiza dah bg lampu hijau tau nak bermadu…….akil buat senyap je………

      bile dah meletup macam ni….saje je muka akil……..

      kalau ikut hati….aku tembak je akil….ni

      ni….tinggal anak bini….ikut kan kata wahida

      maiza juga yg baik….bg laluan kat akil kawen….

      cuba bayangkan kalau maiza diam je……
      ntah apa2 lagi maksiat akil buat dgn wahida

      tak blh nak salahkan suma org…..tuduh mcm ni
      akil n wahida kata depa tak de apa apa hubungan tau
      siap wahida UGUT maiza
      dah tak sabar katanya……….

      jgn salahkan sume org la….
      depa takde hubungan buat maksiat la tu

      pi raaaaaaaaaaaaaaah

      • mereka juga manusia, bukannya malaikat yang sentiasa patuh pada perintah tuhan

        manusia dikurniakan nafsu dn akal, dan nafsu telah mengalahkan kita.

        biarlah akhil dgn kebebasan memilih dlm erti kata kemerdekaan.

        akhil mcm x merdeka lagi kan… kena ikut telunjuk para peminat yang fanatik

    • mungkin….

      mingkin waheda tak suruh tinggal, tetapi waheda x mau bermadu, itu jer.

      kenapa tak mau bermadu? kerana dia tidak nampak ganjaran di syurga kelak. itu sahaja, lagi pun datuk sri shahrizat berkata poligami bukan budaya kita. “kita” tu siapa? melayu kah? islam kah? setahu saya melayu mengikut adat keling atau hindu. spt bersanding, berinai, bercukur bayi. hai …. keling juga yg untung. tapi bila mati masuk tanah perkuburan islam..knp x masuk tanah perkuburan hindu keling yer..? satu persoalan, sedangkn masa hidup ikut keling

  35. “Yang meninggikan darjat seseorang ialah budi, bahasa,akal dan adabnya, bukan asal keturunannya.”

    macam manalah kita nak berjihad,,,kembang agama kita,,kalau asyik menghina bangsa lain,,

    sedarlah bukan org Melayu saje yg ader di sini,,
    gunakan lah bahasa yg manis,lembut,secara tidak langsung kita menunjukkan kesucian, kelembutan dan keindahan agama ISLAM,,,

    49:13 Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal

  36. Ya Rabbi kenapalah ada pecanggahan begini hebat…soal jodoh, ajal dan pertemuan hanya Allah sahaja yang menentukan dan tahu bukan manusia…kita ni tidak tahu apa masalah dengan akhil, wahedaa n maiza sebenarnya…kita hanya menonton sahaja…banyak kemungkinan…tapi biasa lah lelaki egonya tinggi…jika dikata lagi parah….nikan pulak dah dipertonton kisah rumah tangganya dikhalayak satu malaya..itu yang buat panas hati…ustaz pun ada nafsu…manusia tak terkecuali….dari kesilapan dan kelemahan.

    Mungkin juga Wahedaa nak bermadu atau mungkin juga tidak..atau mungkin maiza nak bermadu atau mungkin juga tidak…cuba cakap dalam dunia ni sapa yang nak share suami…tak dak orang…..sbb apa yang keluar dimulut tak semestinya ikhlas dihati…kdg2 mulut kata ya…tapi hati menentang habis habisan…sama ada org tu isteri muda ke tua ke sama je….kita tak tau situasi orang itu jadi jgn lah cepat menuduh…Biarkan mereka melayari bahtera sebaiknya..Doa lah yang baik2 pada mereka….Husnuzzan (bersangka baik) lah kita…sesungguhnya apa yang kita fikirkan dan katakan itu doa….berdoalah yang baik2.Moga mereka dan diri kita sendiri mendapat keberkatan. Apa kita dapat mendoakan dan memaki hamun manusia lain..Bukan sahaja hati kita penuh dengan rasa kebencian malah dapat dosa kering yang tak disangka pulak berdosa mengutuk orang…Tak pasal2. Mana tau apa yang kita ckp kat org terkena kat batang hidung sendiri..barulah kita ingat kita dok mengata org bukan2. Manusia ni sedap berckp kalau tak kena atas batang hidung sendiri…kalau dah kena baru mai insaf…baru lah dok kata ” oooo…dulu aku dok kata kat org ni…la kena kat aku sendiri…”lu pikilah sendiri…

  37. Ya Rabbi kenapalah ada pecanggahan begini hebat…soal jodoh, ajal dan pertemuan hanya Allah sahaja yang menentukan dan tahu bukan manusia…kita ni tidak tahu apa masalah dengan akhil, wahedaa n maiza sebenarnya…kita hanya menonton sahaja…banyak kemungkinan…tapi biasa lah lelaki egonya tinggi…jika dikata lagi parah….nikan pulak dah dipertonton kisah rumah tangganya dikhalayak satu malaya..itu yang buat panas hati…ustaz pun ada nafsu…manusia tak terkecuali….dari kesilapan dan kelemahan.

    Mungkin juga Wahedaa nak bermadu atau mungkin juga tidak..atau mungkin maiza nak bermadu atau mungkin juga tidak…cuba cakap dalam dunia ni sapa yang nak share suami…tak dak orang…..sbb apa yang keluar dimulut tak semestinya ikhlas dihati…kdg2 mulut kata ya…tapi hati menentang habis habisan…sama ada org tu isteri muda ke tua ke sama je….kita tak tau situasi orang itu jadi jgn lah cepat menuduh…Biarkan mereka melayari bahtera sebaiknya..Doa lah yang baik2 pada mereka….Husnuzzan (bersangka baik) lah kita…sesungguhnya apa yang kita fikirkan dan katakan itu doa….berdoalah yang baik2.Moga mereka dan diri kita sendiri mendapat keberkatan. Apa kita dapat mendoakan dan memaki hamun manusia lain..Bukan sahaja hati kita penuh dengan rasa kebencian malah dapat dosa kering yang tak disangka pulak berdosa mengutuk orang…Tak pasal2. Mana tau apa yang kita ckp kat org terkena kat batang hidung sendiri..barulah kita ingat kita dok mengata org bukan2. Manusia ni sedap berckp kalau tak kena atas batang hidung sendiri…kalau dah kena baru mai insaf…baru lah dok kata ” oooo…dulu aku dok kata kat org ni…la kena kat aku sendiri…”lu pikirlah sendiri…

  38. entahla…dunia skrg ni…lau x ckup duit x per lg..tp bla suami nk nikah n nikah 1 lg..mmg bergefgar dunia..alahai…perjalanan hdup skrg ni…..yg terindah hanya sementara…sbr jerla aku tgk mrka bdua ni…jauhila perkahwinan aku jd mcm ni…ya allah..ya tuhanku..lindungilah kaum2 ku yg terseksa jiwa n raganya setelah hdupnya punah dek krn skap kaum adam ni..

    • KESEDARAN BAHAWA POLIGAMI ADALAH DIBENARKAN DI DALAM ISLAM, POLIGAMI ADALAH DIBENARKAN OLEH ALLAH TAALA DGN SYARAT ADIL DAN POLIGAMI TIDAK BOLEH DIBANTAH SEBAB HUKUM INI DATANGNYA DARIPADA ALLAH TAALA, TUHAN KITA. KITA PERGI MEKKAH SEBAB HAJI ATAU UMRAH KRN KITA BERIBADAH KPD ALLAH TAALA, KITA SOLAT YG WAJIB 5 KALI SEHARI SEMALAM SBB KITA SEMBAH ALLAH TAALA, KITA PUASA SEKARANG INI SBB KITA TAKUT DAN TAAT AKAN PERINTAH ALLAH TAALA DAN ALLAH TAALA JUGA YANG MENSYARIATKAN POLIGAMI INI…

      MUDAH-MUDAHAN KITA DIBERI TAUFIQ DAN HIDAYAH OLEH ALLAH TAALA UTK MEMAHAMI AKAN SYARIAT-SYARIATNYA SUPAYA KITA DIBERI RAHMAT OLEH ALLAH TAALA.

  39. utk kmaiza….kuatkan smgtmu pasti allah lbh mengetahui apa yg tbaik utkmu…didikla ank2 supaya mrka bngga mpunyai ummi seprt imu

  40. Salam buat semua kaum muslimim dan muslimat pelayar maya pada ini.

    Ketahuilah bila hendak bercakap fikir dulu habis-habis.
    Bila hendak bertindak hitung dulu satu-satu.

    Jangan buat keputusan atas tiap-tiap satu kejadian. Semua ada rahsia disisi Allah. Walau sebijak pandai manusia itu sesungguhnya ia tidak dapat memutuskan kada dan qadar yang telah termaktub dalam Luhmahfuz Allah.

    Jangan sangka Us. Akil saja yang buat salah. Kita yang ramai ini sekelip mata saje Allah Taala boleh ubah dari seorang yang baik kepada yang tidak baik.

    Jangan sangka mereka yang berada dalam kandang maksiat itu akan berakhir di dalam Neraka dan jangan menduga orang yang memegang tungkat membaca khutbah tiap-tiap hari Jumaat selamat dari tipu daya serta dapat masuk Syurga. Astarfirullah……

    Semua perjalanan hidup kita ada jalannya yangmana tiada siapa yang dapat membuat andaian.

    Lihatlah musim perayaan hari ini, kemalangan berlaku dimana-mana angkara seronak beraya. Ingat itu urusan siapa dan siapa yang damba cintakan kemalangan tersebut. Semua orang ingin selamat, tapi urusan Allah tiada siapa yang dapat duga.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s