Rumah Tangga Goyah Bila Suami Tidak Puas Seks

Selalunya golongan yang disebut-sebut tidak puas dalam hubungan seksual ini adalah para suami. Namun kalangan lelaki yang menghadapi ketidakpuasan seksual ini jarang pula ingin meluahkan masalah yang dihadapi. Sehingga kadangkala menimbulkan keraguan pada si isteri. Sebenarnya banyak faktor yang menyebabkan ketidakpuasan lelaki dalam hubungan seksual mereka yang sekali gus menjadi punca keretakan sesebuah perkahwinan.

Terlalu cepat mengambil keputusan berkahwin

Keadaan ini akan menyebabkan si lelaki kurang bersedia menjalani liku-liku hidup berumahtangga. Sekiranya mendirikan perkahwinan pada usia yang masih muda tidak mustahil mereka masih belum matang terhadap masalah rumahtangga dan juga masalah seksual yang dihadapinya. Justeru minat terhadap seks akan menurun dan rumahtangga mula goyah.

Belum mengenali sifat sebenar isteri

Lelaki yang masih belum mengenali sikap isteri yg sebenar sebelum berkahwin akan menjadi terkejut ataupun tidak terbiasa dengannya.Isteri yg kelihatan lembut sebelum berkahwin mungkin seorang wanita garang lagi tegas sehingga suami hilang nafsu seksual terhadapnya.

Jodoh dipilih oleh orang tua

Tidak mustahil ada suami yang langsung tidak menyentuh isterinya berbulan-bulan kerana wanita yg dikahwininya bukan pilihan hatinya. Apalah ertinya berumah tangga sekiranya tiada hubungan seksual. Sekiranya berlarutan tidak mustahil juga rumah tangga yang dibina ini akan retak.

Kurangnya pengetahuan tentang masalah seksual rumah tangga

Walaupun mungkin sudah bertahun-tahun berumah tangga namun ada lelaki yang tidak mengetahui tentang masalah seksual yang dihadapinya.Ia dibiarkan berpanjangan tanpa rawatan sehingga akhirnya membawa ketidakpuasan isteri pula. Dari sinilah hubungan suami isteri akan berasa dingin.

Tertarik pada fizikal isteri semata-mata

Walaupun pasangan yang cantik atau tubuh badan yg menarik tidak akan menjamin kebahagiaan sesebuah perkahwinan. Sebaliknya cara layanan isteri terhadap suami lah yang akan memastikan kebahagiaan rumah tangga apatah lagi jika si isteri pandai melayan nafsu seks pasangannya. Sekiranya penampilan fizikal saja yang cantik namun sifat serta karakter isteteri sebaliknya maka ia memberi kesan pada suami terhadap seks.

Sikap dominan pasangan dalam rumah tangga

Isteri yang dominan, garang, tegas atau dengan kata lain ‘queen control’ membuat lelaki merasa terkongkong dan tak bebas. Akhirnya dia akan mencari kepuasan diluar rumah dan caranya mungkin tidak betul seperti berfoya-foya bersama wanita.

Hasrat ditolak isteri

Ketika suami menginginkan hubungan seksual, isteri pula menolak atas pelbagai alasan. Sekiranya lelaki menginginkan seks pada waktunya tapi hasratnya tidak dipenuhi, maka akan timbul idea untuk mencari kepuasan ditempat lain selain dari isterinya.Walaupun hanya dilakukan sekali namun ia pasti akan menggoyahkan rumah tangga jika diketaui oleh pasangan.

Berkahwin kerana nafsu

Perkahwinan yang hanya dibayangi oleh nafsu berahi semata-mata tidak akan mampu bertahan. Ikatan perkahwinan akan longgar jika aspek lain dalam perkahwinan tiada antara pasangan seperti kasih sayang,kepercayaan dan sebagainya.

Sikap kaku pasangan

Isteri dituntut untuk lebih bersedia dan kreatif terhadap masalah seks jika ingin mahu pasangan bertahan dalam perkahwinan. Menurut lelaki, lelaki sangat menyukai jika pasangannya tak bersikap kaku dalam menangani masalah seksual mahupun ketika menjalani hubungan seksual itu sendiri.

Sikap kasar isteri

Wanita sinonim dgn kelembutan. Itulah yang dicari oleh seorang suami terhadpap isterinya. Sekiranya isteri bersikap kasar sepanjang masa, maka suami yg mulai bosan akan mencari kelembutan yg tidak didapati dari isteri melalui wanita lain di luar rumah.

Fantasi seksual suami tidak diperoleh

Lelaki mempunyai fantasi seksnya sendiri dan kadang-kadang fantasi tersebut berlebihan. Bila isteri tidak dapat memenuhi fantasi seks tersebut mereka mula merasa,pasangannya tidak sesuai dgn apa yang menjadi fantasinya selama ini. Ini membuat hubungan rumah tangga berada diambang kehancuran.

Sikap ego dan nafsu yang terlalu tinggi

Sikap ego yang tinggi begitu juga nafsu seks turut menjadi penyebab masalah seks dlm rumah tangga. Suami akan merasa selalu puas dlm hubungan seksualnya. Ini juga menjadi punca lelaki mencari kepuasan seksual diluar rumah.

3 thoughts on “Rumah Tangga Goyah Bila Suami Tidak Puas Seks

  1. Boleh dikatakan dari dulu hingga sekarang kebanyakkan pasangan yang berkahwin didahului dengan nafsu namun setelah mendirikan rumahtangga ada pasangan mampu bergerak sedikit-demi sedikit memahami tuntutan perkahwinan menurut Islam. Sebahagian yang berjaya, dan mana yang rumahtangganya tunggang langgang tu sememangnyalah mereka ini berkahwin hanya kerana nak sedap.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s