Keluhan Wanita Tentang Hubungan Intim

Masalah mati pucuk, disfungsi ereksi dan sebagai dialami suami, tapi isteri juga tidak terkecuali daripada masalah seks. Namun sebagai ‘penerima’ mereka lebih banyak memendamkan masalah ini dalam hati. Akan tetapi cara ini sebenarnya berbahaya.

Tapi tak mustahil jika dibiarkan berterusan masalah ini boleh meletus dan mampu menggoncang kehidupan rumah tangga. Berikut adalah empat masalah berkaitan dengan seks yang sering dihadapi dan didiamkan oleh isteri. Disediakan sekali jalan penyelesaiannya sebagai panduan bagi mendapat kehidupan seks yang sihat.

1. Bosan dengan aksi yang sama
Dari awal berkahwin sehinggalah sudah memiliki beberapa orang anak, suami mempraktikkan gaya yang sama dalam acara seks. Daripada teknik, posisi semuanya tidak berubah hingga isteri sudah boleh dijangka aksi di ranjang yang seterusnya. Situasi ini menimbulkan kebosanan buat isteri.

Saranan:

Rasa bosan dalam hubungan seks memang lumrah dialami oleh pasangan terutama yang sudah lama mendirikan rumah tangga. Bagi menyalakan kembali ghairah yang telah hilang, cubalah mencari kelainan dalam hubungan intim. Carilah maklumat sama ada melalui buku mahupun internet tentang kepelbagaian posisi hubungan seks. Selain daripada mencari posisi lain, anda juga mungkin boleh menukar lokasi tempat melakukan hubungan intim. Sekali sekala tempahlah bilik hotel. Di samping itu, anda juga tak perlu menunggu malam wajib iaitu malam Jumaat untuk urusan hubungan intim. Sekiranya anda menginginkannya, telefon atau SMS suami dan rayulah dirinya dengan cara yang menggoda.

2. Tidak mampu orgasma
Jangan tidak percaya walau sudah bertahun mendirikan rumah tangga ada isteri yang langsung tidak merasai kenikmatan seks kecuali melalui cara seks oral. Walau pun sudah pelbagai cara dicuba tapi tetap gagal memberikan orgasma. Perkara ini menimbulkan kebimbangan takut lama kelamaan suami pula akan bosan.

Saranan:
Jalan penyelesaian masalah ini mudah saja, buatlah kombinasi antara oral seks dan juga seks biasa. Lakukan pemanasan dengan seks oral terlebih dahulu. Dalam hal ini isteri tak perlu malu memberitahu suami tentang bahagian mana yang harus sentuh. Apabila isteri sudah hampir mencapai orgasma, lakukanlah seks sebagaimana
biasa.

3. Seks terganggu selepas bersalin
Ramai wanita yang mengalami masalah nafsu seks menurun selepas melahirkan cahaya mata. Antaranya berpunca dari perasaan kurang yakin terhadap tubuh sendiri yang sudah banyak berubah selepas melahirkan. Akibat tubuh yang sudah gemuk, payu dara jatuh dan sebagainya mereka jadi bimbang suami tidak lagi berminat untuk melakukan hubungan intim.

Saranan:
Memang ramai wanita yang tidak yakin pada bentuk tubuhnya. Sebaiknya perasaan sebegini tidak diteruskan kerana perasaan negatif akan melahirkan ghairah seks yang negatif juga. Jika seseorang wanita itu merasa dirinya tidak cantik, gemuk dan sebagainya perasaan ini seterusnya akan mempengaruhi ‘persembahannya’ di ranjang. Harus diingat bahawa kebanyakan suami sebenarnya tidaklah terlalu serius memikirkan ukuran tubuh isteri, mereka tidaklah terlalu peduli. Mereka sendiri pasti terima hakikat kalau sudah melahirkan empat orang anak, memanglah tubuh takkan sama seperti zaman gadis. Paling penting adalah isterinya dapat memberi kepuasan sewaktu bersama.

4. Selera menurun
Selalunya tahun awal perkahwinan, suami isteri tiada masalah tentang hubungan intim. Namun apabila masa berlalu, ramai isteri yang mengalami masalah penurunan nafsu seks. Acara malam bersama suami bukan lagi ditunggu-tunggu malah dianggap sebagai sesuatu yang bosan dan memenatkan.

Saranan:
Berbeza dengan lelaki, hasrat seksual seorang wanita banyak dipengaruhi oleh faktor emosi. Emosi wanita pula mudah menjadi kacau bilau walaupun kerana hal yang remeh-temeh. Sikap suami yang menyentuh hatinya seperti pemarah, dan sebagainya boleh membuatkan seorang wanita enggan disentuh suami. Keadaan tubuh suami yang tidak bersih juga boleh menghancurkan hasrat seks isteri.

Begitu juga dengan kepenatan akibat bekerja dan menguruskan rumah tangga, ia juga menyebabkan isteri lebih rela tidur dan berehat daripada melakukan hubungan seks. Jika anda mengalami masalah sebegini, jalan penyelesaiannya adalah komunikasi. Jika suami melakukan sesuatu yang menyentuh perasaan, mintalah dia menangani sifat buruk ini. Luahkan sikap yang tidak anda senangi ini dengan cara yang lembut agar dia dapat mengubahnya.


Rahsia Pikat Nafsu Suami. Nak tau, sila klik sini


Rahsia Tambat Nafsu Isteri. Nak tau, sila klik sini


Rahsia Cepat Membaca. Nak tau, sila klik sini


Rahsia Mudah Hamil. Nak tau, sila klik sini

19 thoughts on “Keluhan Wanita Tentang Hubungan Intim

  1. FARAJ WANITA YANG JADI REBUTAN

    Faraj wanita jadi rebutan
    luar biasa kuasa kemutan

    Faraj wanita jadi rebutan
    bentuk macam Teluk Intan

    Faraj wanita jadi rebutan
    boleh tahan satu tan

    Faraj wanita jadi rebutan
    macam cincin belah rotan

    Faraj wanita jadi rebutan
    rupa bulu kulit rambutan

    Faraj wanita jadi rebutan
    berbagai gaya boleh tahan

    Faraj wanita jadi rebutan
    boleh jadi segala tungguan

    Faraj wanita jadi rebutan
    boleh jadi macam jambatan

    Faraj wanita jadi rebutan
    rasa sedap dan menawan

    Faraj wanita jadi rebutan
    memang tidak boleh tahan

  2. mmmg btul artikel tu…kawin dah lebih 20 tahun..x pernah dpt orgasma..balik2 posisi tu..bosan nyer..
    malas nak pk..trima jer laa seada nyer…

  3. tepat sungguh artikel tersebut…saya sudah 15 tahun kahwin memang tak pernah puas.sepatutnya suami yang mengemudikan pelayaran kami ini tidak saya yang kene mulakan dulu dari mula sampai habis….dia cuma jadi kapal aje…..macam2 cari sudah saya lakukan…tapi ..jawapannya penat2…org lain pun penat jugak.kadang2 bosan …boleh dikira setahun berapa kali main.sebulan adalah sekali dua.dengar kwn2 cite rasa cemburu pulak.balik nak main tengok muka penat suami kesian pulak.

  4. salam..

    Mcm maner nak mengatasinyer yek.. saya dah kawen..dan mempunyai anak 1. mcm maner nak mengatsi supaya hubyngan intim dirasai oelh isteri juga..bukan hanya pada suami..

  5. suami sy Arab. Rahsianya??? Hanya kurma dijadikan amalan pemakanan. Anytime ….everytime….best. So makanlah kurma baik lelaki atau perem. Bukan bulan ramadhan jer nk cari kurma ek….

  6. Saya ni lelaki… klau bleh nak tiap2 hari tp isteri plak dingin selalu… nak dpt seminggu sekali pun susah… itupun jenuh memujuk… sedangkan setiap kali bersama saya mesti pastikan dia dah klimaks baru turn saya… kadang2 3-4 kali saya bagi dia klimaks… tp ttp susah gak nak dpt… saya klau dpt 2 kali seminggu pun dah syukur sgt… biasanya dpt 2 minggu sekali… alahai… manalah nak ku salurkan air nikmatku ini… kadang2 terpaksalah lima pukul satu…air dah naik kepala… nak buat mcm mn…sedih…

  7. lelaki selalu diperkecilkan dengan masalah PE – premature ejaculation atau sexual dysfunction. Maka lelaki akan mencari jalan, ubat atau rawatan untuk tegang, tahan lama, kasi panjang, kasi besar. Kalau semua tu ada maka megahlah lelaki tersebut. Keupayaan lelaki dapat dilihat secara fizikal. Perempuan pula hendakkan, ketat, tidak becak, tidak berbau, dan itu biasanya tidak dinamakan sebagai sexual dysfunction. Berapa ramaikah perempuan yang mengalami masalah diatas. Jika hendak tahu, tanyalah kedai2 ubat herba berapa banyak jamu perapat dijual kepada wanita. Jamu lelaki ke yang laris atau perempuan? Jika lelaki mati pucuk merupakan satu gejala, maka bagi perempuan gagal mengemut dan gagal mencapai orgasma adalah gejala sexual dysfunction.

  8. memang benor ada yg meluat selalu bila nak main..tak tau la kalo member punyo bosa dan gerun..macam terung arabi..ko..melecet ..terkoyak selalu ko..kena lah kito main kat luak..demo nie tengok org kawin mereka pun nak tapi demo tak fahem tanggongjawap..bilo kito gasak kat luak merintih lah atie macei kat sini.. kat sini..cerito laki buas laa.kaki betino lah..nayo demo lah..

  9. ermmmm tp lain plak dgn sy..hari2 7-9x km buat seks,dahla sekali buat sejam lbh, biasanya skali buat 3x istri klimax ermmm sampai dia ckp abg kwin 1 lg la syg pnt la… hr2 mcm ni..abg lahir tahun dinasor ek? nak buat mcm mn asal dia lintas dpn mata je keras..klu d thn jd tres plak…

  10. ikatan pernikahan adalah kerana kasih sayang dan sex….tidak ada sebab bernikah bukan kerana sex..haragai pasangan dan sentiasa bertolak ansur..dan saling memahami..kehendak naluri sex…jadikan sex itu mengashikkan..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s